Zelený čaj - pomocník při spalování tuků

17.11. 2013 • O čajích 2072x

Už mnoho let jsou známy příznivé účinky zeleného čaje na lidský organismus a především pak ty, které udržují mysl i tělo v pohotovostním režimu a dodávají, díky obsahu kofeinu, energii. Obsah životabudičů ve formě kofeinu v zeleném čaji však funguje jinak, než v kávě. V černém moku je příliv kofeinu na tělu náhlý a rychle se vypařuje, kdežto u zeleného čaje se uvolňuje kofein postupně a tak dlouho udržuje tělo i mysl.

Co však prolétlo médii v posledních letech je informace, která doporučuje pití zeleného čaje na podporu hubnutí. Což sice neznamená, že v redukci tělesné hmotnosti postačí pouze pít zelený čaj a nechat si pak odečítat kilogramy na váze, ale spíše v této souvislosti brát zelený čaj jako pouhého pomocníka.

Zelený čaj totiž potlačuje chuť k jídlu a zejména pak na sladké, protože udržuje stálou hladinou cukru v krvi a tak dotyčný nemá nutkání vyhledat čokoládovou tyčinku, ani zakousnout si větrník nebo špičku. Člověk má méně hlad i chuť, což může pomoci právě při redukční dietě a bez velkých potíží takovou situaci zvládat.

A aby to nebylo pro podporu procesu hubnutí málo, pití teplého zeleného čaje zahřeje tělo a dokonce tím i zrychlí metabolismus, co s sebou nese rychlejší tempo uvnitř těla a samozřejmě rychlejší spalování tuků. Člověk se cítí být plný síly a chuti do života a kila mizí, jak když bičem mrská.

Tuto skutečnost si nemohli nechat ujít ani světoví vědci a zkoumali tento jev pod povrchem, čímž situaci jen potvrdili a přispěli k názoru, že zelený čaj je vhodná forma podpory pro hubnutí a redukci tělesné váhy.

Dokonce se prý může pít pět až osm šálků zeleného čaje denně. Jenže to pro ty, co nejsou na množství kofeinu zvyklí, může být velice riskantní dávka. Přece jen je kofein v čaji obsažen a ten také nemusí vždy působit pozitivně – všeho moc škodí. Pro začátečníky bohatě postačí dva až tři šálky v pravidelných intervalech denně a poté pak dávku zvýšit.

Zelená čaj obsahuje mimo kofeinu také významné antioxidanty, látky, které zbavují tělo jedů a nepotřebných toxinů. Čímž opět podpoří hubnoucí režim a nastartují rychlejší metabolismus.

V každém případě je nutno pamatovat, že pokud zvolíme zelený čaj jako pomocníka při hubnutí, je nutné jej pít horký, nebo teplý. Studený a vychladlý nemá takový účinek, jako právě horký čaj.

Další důležitou informací je, že do čaje nepřidáváme cukr ani jiné oblíbené přísady, jako třeba i mléko a smetanu. Zelený čaj částečně ztratí svoji schopnost a obsah cukru mluví ohledně hubnoucího procesu dostatečně za sebe.

Také koupený zelený čaj v láhvi, nebo nápoje s obsahem zeleného čaje nejsou totéž, co čerstvě uvařený zelený čaj. Obsahují mimo cukry i řady jiných látek, které proces hubnutí nejen že nepodpoří, ale dokonce zmaří. Při obsahu složení zeleného čaje nás zajímá množství katechinů a EGCG – čím více, tím lépe.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články z rubriky 'O čajích'
Tipy na jiné články